We zijn dr!! - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Bas en Sophie - WaarBenJij.nu We zijn dr!! - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Bas en Sophie - WaarBenJij.nu

We zijn dr!!

Door: basensophie

Blijf op de hoogte en volg Bas en Sophie

13 Mei 2010 | Cuba, Viñales

Hallo daar allemaal int verre landje (en koude)!
We hebben eindelijk een internet cafeetje gevonden! nou ja cafeetje, we kunnen er niet eens iets te drinken krijgen.. hihi.
Wat me opvalt hier in Cuba is dat het 1 warm is en dat 2 ik (sophie)aan internet (dat wil zeggen mijn iphone) verknocht ben...
Maar dat terzijde..
Na een lange vlucht met 3 uur vertraging, zijn we geland in Havana, met een krakkemikkig wat ik toen nog dacht trabantje, wat later een lada bleek,(de benzine meter deed het niet, maar aan de geur in de auto gemeten zat er nog genoeg in!)naar het hotel gebracht. Na een nodige nachtrust, Havana ingegaan en heel veel gewandeld en meteen al zo´n 90 foto´s gemaakt, (die komen later, want uploaden duurt hier een halve dag).Hoewel oud Havana erg mooi is, hebben we vanwege de drukte, smog (van die geweldige mooie oude auto´s)en het feit dat echt iedereen iets van ons wil, besloten door te reizen naar Vinales, de sigarenstreek van Cuba, zo´n vier uur met de bus van Havana. Hier aangekomen werden we belaagd door een legertje casa particular eigenaren en hebben we de meest roze gekozen. Heerlijk gegeten en geslapen en vandaag een bus tour gemaakt met een hop on hop off idee en vele mooie dingen van de streek gezien, waaronder een vaartochtje in een grot! Dit was zeer wenselijk aangezien het hier 34 graden is. We zijn erg blij met onze beslissing om weg te gaan uit havana omdat je hier kan zien hoe mooi Cuba is en hoe aardig de mensen zijn. We zijn ondertussen al verbrand, ookal had ik me met factor 30 ingesmeerd! (en Bas niet eens, Koekerd!) De mojito´s zijn niet aan te slepen en kosten slechts 2 CUC´s (of 8, als je je laat afzetten in Havana..)
Wij hebben t prima naar ons zin en hopen dat het met jullie allemaal goed gaat! Tot het volgende internet cafeetje! Dikke Kus, Bas en Sophie
ps willen jullie je aanmelden dan krijg je automatisch een mailtje van onze verslagen!
ps een oliebollenfantenbabyfeestsigaar? (nog niet gezien)

  • 13 Mei 2010 - 19:59

    Marieke:

    Jeuheu, een berichtje!! Fijn dat het allemaal goed gaat! Het klinkt allemaal heerlijk! Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal. Emmi wilde al koffie drinken bij 'Sophie's werk'... Maar niet toen ik zei dat je er niet was! Tot hoors!! Knuffel xx

  • 13 Mei 2010 - 20:05

    Marieke:

    Ps: de vader van de oliebollenfantenbaby krijgt zo'n sigaar.... Oftewel, Bas, dit was blijkbaar een hint.... Haha! xx

  • 13 Mei 2010 - 20:47

    Lies:

    3 uur vertraging en niet in t Hilton geslapen? Pfffff.... ;)

  • 14 Mei 2010 - 07:02

    Dirk:

    klinkt goed laat de mojito's en cuba libres maar stromen!


  • 14 Mei 2010 - 12:18

    Zusje:

    He Bas en Sophie,
    klink leuk allemaal! Ben nu al jaloers! Hier zit het idd niet echt mee met het weer. Het is volgens mij nog steeds een graadje of 8. Voor vanacht hebben ze vorst aan de grond voorspeld. Is toch niet normaal......!!!!!!
    Geniet daar dus maar van de hitte en het mooie weer. Ik kijk uit naar jullie verhalen en avonturen!
    Kus Xx

  • 14 Mei 2010 - 13:46

    Annelies:

    Hoihoi,

    Fijn dat jullie ondanks de vertraging goed zijn aangekomen! Gaaf joh, als ik het zo allemaal lees, lijkt me helemaal top. Duim voor ons dat het volgend weekend een "heel klein" beetje beter weer is, dan gaat het hier ook goedkomen in de tent, haha.
    Groetjes

  • 16 Mei 2010 - 17:52

    Paul En Maryam:

    Hee reizigers,

    fijn dat alles goed gaat! Geniet ze daar!

    Groetjes uit Den Bosch!

  • 17 Mei 2010 - 18:29

    Oma:

    IK heb het verslag gelezen,fijn dat het allemaal goed gaat.
    groeten van oma en nog veel reis genot.

  • 18 Mei 2010 - 10:21

    Eva:

    Hoooi!
    Wat stom zeg, ik was zo bezig met die hele bruiloft dat ik even over het hoofd heb gezien dat jij een fantastische reis ging maken! Ik vroeg me afgelopen vrijdag ineens af of je al weg was.. (schaam, schaam..) Nou, beter laat dan nooit: Ik wens jullie een super gave tijd in Overalennergens!!
    Liefs,
    Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Viñales

vivalavida

Recente Reisverslagen:

28 November 2010

Eindpunt

16 Juli 2010

Afzien.

01 Juli 2010

zeehonden,auto&trein(bij gebrek aan songteksten)

18 Juni 2010

Eindelijk wat inspanning..

04 Juni 2010

Zangeres zonder naam...
Bas en Sophie

Ook goede tijden!

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 26995

Voorgaande reizen:

10 Mei 2010 - 05 Augustus 2010

vivalavida

Landen bezocht: