Zangeres zonder naam... - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Bas en Sophie - WaarBenJij.nu Zangeres zonder naam... - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Bas en Sophie - WaarBenJij.nu

Zangeres zonder naam...

Door: basensophie

Blijf op de hoogte en volg Bas en Sophie

04 Juni 2010 | Mexico, Campeche

Hola Gente, daar zijn we weer nadat het een lange tijd is stilgeweest. We zitten ondertussen alweer anderhalve week in Mexico en hebben Cuba wat eerder verlaten dan gepland omdat het aan de dure kant begon te worden. Een mooi en interessant land, dat zeker, maar voor arme backpackers aan de dure kant. In Trinidad hebben we Sophies verjaardag nog goed gevierd! De tocht met de catamaran was erg leuk en op het eilandje hebben we zelfs felicitaties ontvangen van de iguanas en de honderden krabbetjes die er rondscharrelden, wel op zijn spaans natuurlijk... Het eerste koraal met horden vissen erin is hier ook gespot al was dat maar wat magertjes, ja we worden een beetje kieskeurig... Bij terugkomst had Moeder Teresa, onze gastvrouw slingers boven de tafel gehangen met Felicidades Sophie en een blauwe taart gekocht (ze kende namelijk nog wel iemand die die maakte...echt Cubastle), erg leuk! De laatste dagen van Trinidad nog op het strand gelegen en vervolgens dus directa a Havana met onze taxichauffeur Tony die zonder enige bewegwijzering want daar doen ze niet aan in Cuba ons bij de juiste terminal afgezet heeft. De juiste terminal was ook nog even een angstzweetje want wisten wij veel dat er twee internationale terminals waren....! Thankx Tony voor het uitzoeken. Aangekomen in Cancun, Mexico zijn we meteen doorgereisd zijn naar Isla Mujeres, een erg relaxed eilandje met fijne stranden voor een verkoelend plonsje. Lekker vier dagen gerelaxed hier en een snorkeltocht gemaakt waar we het betere koraalwerk en vissen hebben gezien. De dag erna met een golfkarretje het eiland rondgecrosst en toen voelden we ons toch een beetje schuldig, er moest namelijk weer wat gedaan worden! Tijd weer dus om naar het vaste land te gaan en wat tempels te bezoeken en op beestenspottoers te gaan. Na neergestreken te zijn in Vallodolid hebben we vanaf hier Chicen Itza bezocht een groot tempelcomplex van de Mayas. Goed dat we hier vroeg waren want op de terugweg naar de uitgang kwamen de toeristenbussen en masse binnen. De volgende dag hebben we echt een supergave tocht gedaan in het biosphere reserve in Rio Lagartos waar we met een bootje op hoge snelheid naar een plek zijn gegaan met, echt serieus, duizenden flamingos! Daarnaast pelikanen, aalsscholvers, witte reigers en crocodillos (wel 2!) gespot. Vervolgens in een natuurlijk bad gelegen dat ze gebruiken om zout te winnen en echt grappig hoe hoog je hierin ligt, je kunt niet zinken al had je het graag, heel apart. Hier hebben we ons ook even ingesmeerd met witte modder om ons zonverbrande huidje weer wat genezing te gunnen. Een erg goede tour al met al!

Vanaf hier terug naar Valladolid om onze zware backpacks op te halen en doorgereisd naar Merida waar we maar weinig van de stad gezien hebben omdat hij eingenlijk te druk was met verkeer, het errug warm was! en wij errug lam. Besloten naar Campeche te gaan, een wat vriendelijker en rustiger mooi koloniaal stadje waar we nu verblijven en deze ochtend al een mooie kayaktocht hebben gemaakt door de Mangrovebossen in het op een na grootste Mangrovebosreservaat van de wereld. Beetje pijn aan de rug na anderhalf uur peddelen maar ook weer een goed toertje, kortom we hebben het nog steeds naar onze zin.
Hasta la proxima
Sophie en Bas
p.s.:bij de vorige verhaaltjes zijn ook fotos toegevoegd!

• 05 Juni 2010 - 00:07

Rob:

Ha Sophie en Baske,

Ziet er geweldig uit allemaal, jullie zijn er lekker van aan het genieten lijkt me. Doet me weer herinneren aan die mooie dagen van weleer... maak er een mooie tijd van in Mexico!

• 05 Juni 2010 - 10:03

Marieke:

Wow! Wat een gave foto's! Geniet nog heel erg van jullie tijd daar, ik blijf jullie volgen! ;)
    X

• 05 Juni 2010 - 13:31

Riky:

Ik vond het weer fijn om iets van jullie te horen.Blijf genieten, dit nemen ze nooit meer van je af..........
    groeten pa en ma

• 06 Juni 2010 - 06:37

Annelies:

Wat een ontzettend mooie foto's!!! Als je al niet jaloers was ( kan t me niet voorstellen ) dan zou je het nu wel zijn...

Groetjes

• 06 Juni 2010 - 15:45

Annette:

Wat ziet er allemaal goed uit. Geniet er van! Het enige uitzicht dat wij hebben is op twee merels :)

• 06 Juni 2010 - 20:15

Floor:

heej Sophie en Bas,
    Wat een verhalen, en wat een foto's, echt super! Kheb wel echt moeten lachen bij een paar foto's, Wat een tijd van genieten! Hier is het mooie weertje eindelijk ook door gebroken, dus aan de coronaatjes, Proost! En geniet er nog maar lekker van samen.
    Dikke kus Floor

• 07 Juni 2010 - 11:03

Wijlen ZZN:

Ik ben naar Mexico gekomen
    Het land van liefde en van zon
    't Was in de schaduw van de bomen
    Dat net als in dromen
    Het sprookje begon

Ik was daar op een groot fiesta
    En zag een Cabbalero daar staan
    We dansten samen toen een rumba
    En daar bij die rumba
    Is alles ontstaan

refr.:
    Gitaarmuziek klonk door de Mexicaanse nacht
    Gitaarmuziek heeft liefde voor ons meegebracht
    Ik zal er altijd blijven wonen
    Geef andere landen graag kado
    Ja, het blijft me steeds bekoren
    Want ik heb mijn hart verloren
    In het mooie Mexico
    Mexico, Mexico
    Oh land van al mijn dromen
    Met je gitaarmuziek bracht je de romantiek
    Voor hem en mij
    Mexico, Mexico
    Ik blijf er altijd wonen
    Je bent me alles waard
    Een paradijs op aard
    Ja dat ben jij

refr.

Ole...

• 07 Juni 2010 - 15:17

Oma En Ellen:

Ik heb het allemaal aan oma laten zien, ze kan zo ook mee genieten van jullie geweldige reis, wij wensen jullie nog een mooie tijd kus oma en ellen.

• 07 Juni 2010 - 20:35

Lies:

je vergeet t leukste stukkie.....

Mexihieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieiecooooooooooooooooooooooo :)

• 08 Juni 2010 - 09:32

Marion:

Super reis,geniet nog maar saampjes

• 08 Juni 2010 - 11:17

Michiel :

Wij hadden zondag met honkbal met 14-2 gewonnen van Gemert.

• 08 Juni 2010 - 20:30

Sophie Aan Michiel:

En nou niet meer?

• 09 Juni 2010 - 11:08

Hedy D'Ancona:

Lieverds, vergeten jullie vandaag niet te stemmen?

• 09 Juni 2010 - 11:09

Michiel Kool:

De uitslag van de dopingtest is nog onbekend;-)

• 09 Juni 2010 - 15:11

Vandaag opening WK:
    Mexico - Zuid Afrika...

• 12 Juni 2010 - 14:58

Krijn:

Ik hoef niet ook te zeggen dat jullie er flink van moeten genieten, want ik weet dat jullie dat ongetwijfeld doen! En dat de foto's mooi zijn is ook vanzelfsprekend, want hoe kan het ook anders in zulke mooie, fantastische, dierrijke/cultuurrijke en warme (conclusie uit de verhalen en foto's) landen.
    Ik zeg: proost

• 15 Juni 2010 - 10:54

Guus Meeuwis:

Hoi Sophie,

Gisteren tijdens mijn Groots met een zachte G-concert in het Philips-stadion na Nederland - Denemarken (2-0) zag ik je leukste schoonbroer Michiel nog op de tribune zitten. Leuk dat hij even de moeite nam om bij mij te komen kijken, zo onder werktijd.

Hadden jullie nog de wekker gezet om het voetbal live te kijken?

Groetjes Guus en veel plezier nog!

• 17 Juni 2010 - 11:00

Lies:

ik ben bijna jarig!!!

• 17 Juni 2010 - 14:53

Linda:

Wat ziet dat er gezellig uit allemaal! Maar er kan natuurlijk niks tegen de st. jan en de dieze op.. Geniet van jullie avontuur!

liefs,
    Linda